Solidaritets- og studiereise til Cuba 2020

cropped-426000_526849684004976_458479538_n.jpg

Cubaforeningen i Norge vil alt etter evne forsøke å arrangere årets reise til Cuba i november. Cuba forbereder seg til å gradvis åpne landet, ettersom pandemien er under kontroll. Dersom du er interessert, kan du sende en mail til vår reiseansvarlig slik at vi kan holde deg oppdatert.

COVID-19-tiltak for turismen på Cuba og vår planlagte tur 30. okt. – 8. nov. 2020

Dette er et kort sammendrag av Cubas retningslinjer for turismen i år m.h.t. de punktene som gjelder oss.

I den første fasen er det bare lokal turisme som opereres.

I en andre fase vil internasjonal turisme gradvis gjenåpnes, avhengig av etterspørsel, og bare til øyene på nord- og sørsida. Eks. Cayo Santa Maria, Cayo Largo og Cayo Coco.

Havana har fortsatt tilfeller sykdommen, så det vil nok ta tid å nå den tredje fasen som internasjonal turisme innebærer.

Innen november kan situasjonen være tryggere. Selv om det da kan ventes en ny oppblomstring, kan kontrollen av sykdommen være bedre. Men det er ikke mulig NÅ å si om “vår” type turisme, som samhandler med lokalbefolkninga, vil være tillatt på det tidspunktet vår tur er planlagt. Det virker lite sannsynlig.

Reiser ansvarlig er Svein Mortensen, mobnr.: 913 79 458, email: sveintroll@gmail.com

reise2020