Call to the XII Brigade International May Day (From April 24 to May 8, 2017) Dear friend, The Cuban Institute of Friendship with the Peoples (Icap) and its travel agency Amistur Cuba, S.A. invites you to participate in the XII edition of the International Brigade, on the occasion of the International Workers’ Day, as a … Mer Innkalling til XII Internasjonal mai-dags brigade (fra 24. april til 8. mai 2017)

Bli med på en av våre flotte turer i 2017 for et unikt innblikk i Cuba

Join one of our great tours in 2017 for a unique insight into Cuba, its history and people – only available when you book with the Cuba Solidarity Campaign CSC’s Cuba Travel Shop offers you the chance to be more than just a tourist and meet and interact with Cubans in their communities and workplaces. … Mer Bli med på en av våre flotte turer i 2017 for et unikt innblikk i Cuba

Cuba og Venezuelas helsesamarbeid har gitt 6 millioner mennesker synet tilbake!

Cuba og Venezuelas helsesamarbeid innenfor øye og syn, kalt «Operation Miracle» har operert 6 millioner mennesker og gitt dem synet tilbake! En fantastisk innsats som er uten sidestykke, men mangler en tydelig internasjonal anerkjennelse og oppmerksomhet.  Mer enn seks millioner mennesker i Latin-Amerika, Karibia og Afrika har gjenvunnet synet etter operasjoner gjennom «Operation Miracle», som … Mer Cuba og Venezuelas helsesamarbeid har gitt 6 millioner mennesker synet tilbake!

Til Presidentskapet i Europarådet

Til Presidentskapet i Europarådet                                         August 29, 2019 Kjære President Antti Rinne,  Kjære President Donald Tusk, Vi skriver for å oppfordre EU til å fortsette den velkomne politikken med å utvikle positive og sterkere forbindelser til Cuba basert på gjensidig respekt og forståelse.  De siste 2 år har vist markert endring i USA regjeringens holdning overfor Cuba som har … Mer Til Presidentskapet i Europarådet

Nyliberalismens umenneskelige ansikt

Nyliberalismens umenneskelige ansikt Terry Eagleton, professor ved University of Lancaster, gjestet i fjor Universitet i Bergen hvor han snakket om hvordan humaniora blir presset til markedstenkning og Universitetene ikke lenger er leverandører av kritisk tenkning. De gjør egentlig ikke annet enn å fylle en funksjon for den herskende klasses nyliberale tenkning. (KK 15.6.18) «Fra å … Mer Nyliberalismens umenneskelige ansikt