Call to the XII Brigade International May Day (From April 24 to May 8, 2017) Dear friend, The Cuban Institute of Friendship with the Peoples (Icap) and its travel agency Amistur Cuba, S.A. invites you to participate in the XII edition of the International Brigade, on the occasion of the International Workers’ Day, as a … Mer Innkalling til XII Internasjonal mai-dags brigade (fra 24. april til 8. mai 2017)

Bli med på en av våre flotte turer i 2017 for et unikt innblikk i Cuba

Join one of our great tours in 2017 for a unique insight into Cuba, its history and people – only available when you book with the Cuba Solidarity Campaign CSC’s Cuba Travel Shop offers you the chance to be more than just a tourist and meet and interact with Cubans in their communities and workplaces. … Mer Bli med på en av våre flotte turer i 2017 for et unikt innblikk i Cuba

Til Norges utenriksminister: fordøm USAs sanksjoner!

Verden er dypt preget av en pandemi som tar liv og drastisk har endret hverdagen til folk flest. Norge er, som mange andre land, rammet av COVID-19. Midt opp i denne prekære situasjonen kjemper en rekke land, først og fremst Iran og Venezuela mot USA kriminelle sanksjoner og økonomiske terror. Dette hindrer dem i å … Mer Til Norges utenriksminister: fordøm USAs sanksjoner!

Hvordan er den kubanske farmasøytiske industrien forberedt på å møte COVID-19

Dr. Eduardo Martínez Díaz, direktør for BioCubaFarma Business Group, rapporterte på en pressekonferanse fredag om hvordan den kubanske legemiddelindustrien har forberedt seg på å møte det nye SARS CoV-2 coronaviruset, som allerede er diagnostisert hos fire pasienter på øya. Som en del av planen regjeringen har utformet for forebygging og kontroll av denne sykdommen, har … Mer Hvordan er den kubanske farmasøytiske industrien forberedt på å møte COVID-19

Cubas biotekniske industri har nok antivirale midler til å behandle COVID-19!

Cubanske helsemyndigheter offentliggjorde på fredag (13.03) ​​at de har nok reserver av et antiviral medikament som har blitt brukt til å behandle COVID-19 i Kina. Eduardo Martinez, president for den statlige gruppen BioCubaFarma sa: “Vi mottar forespørsler fra en stor gruppe land som ber oss om å gjøre det tilgjengelig. Vi kan levere det uten … Mer Cubas biotekniske industri har nok antivirale midler til å behandle COVID-19!

Fordøm løgnen som førte til statskupp i Bolivia!

Etter president- og parlamentvalget 20. oktober i fjor drev boliviansk opposisjon en massiv og voldelig kampanje, med finansiering av og  i tett samarbeid med USA, blant annet gjennom flere såkalte NGO’er. Kampanjen førte til et statskupp og innsettelsen av et brutalt, blodig og ekstremt undertrykkende diktatur, som ble straks anerkjent av USA og like etter, … Mer Fordøm løgnen som førte til statskupp i Bolivia!

Sakspapirer til årsmøte 2020

Her ligger sakspapirer for årsmøte 2020: Innkalling til årsmøtet med dagsorden 2020 CUBAFORENINGEN I NORGE – VEDTEKTER fra 2019 Beretning for Cubaforeningen i perioden 16.03.19 -21.03.20 PROTOKOLL ÅRSMØTE CUBAFORENINGEN I NORGE 17. mars 2019 Årsmøte er kun åpen for medlemmer av Cubaforeningen i Norge. Etter årsmøte vil det bli et åpent møte om «hva ALBA … Mer Sakspapirer til årsmøte 2020

Cubanere har nå mer tilgang til Internett enn verdensgjennomsnittet

En måte å gi mange mennesker tilgang til nettet er å lage «hot spots» — torg og andre samlingssteder der folk kan koble seg til. Cuba har lenge blitt anklaget for å hindre tilgang til IT og Internett. Men faktum er at det er USA som kontrollerer Internett, og som har hindret Cuba i å få … Mer Cubanere har nå mer tilgang til Internett enn verdensgjennomsnittet